Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Isnin, 3 Ogos 2009

Masak muffin & spounge cake serta mengecat tembok rumah

Aktiviti hujung minggu di rumah saya semalam memang terisi betul. Saya memasak muffin yang ditempah oleh kakak ipar saya untuk makan-makan di ofisnya dan juga rakan hubby saya. Kat luar rumah lain pulak aktivitinya. Hubby dan ayah mertua saya bersemangat waja mengecat dinding luar rumah dengan cat yang baru dibeli hari Sabtu hari tu (nak raya le katakan). Jam 8 aje mereka dah beroperasi.


Lepas sarapan, terus aje saya keluarkan bahan-bahan untuk buat muffin. Kali ni saya buat 3 jenis muffin. Muffin coklat, vanila dan blueberry. Nasib baik kali ni semua muffin saya kembang semangkuk. Kalau yang dulu tu ada gak yang bantat (terlupa nak on api oven bahagian atas).

Akhirnya semua muffin saya menjadi. Alhamdullillah. Sape-sape nak order boleh e-mel aje kat saya. Hehehehe... Promote jangan tak promote.

Dah settle semua muffin saya, saya pun terus pukul telur untuk buat spounge cake pulak. First time tu masak spounge cake ni. Mula-mula tu bila pukul telur, tepung dan minyak nengok macam cair semacam aje. Hati dah rasa ragu-ragu. Nampak macam tak jadi je ni. Masuk aje oven, saya set 35 minit. Tawakal betul time tu. Memang pasrahlah kalau tak jadi.

Tapi, lagi lima minit nak time out, saya dah tercium bau layer atas tu dah masak. Cepat-cepat buka oven dan check. Saya cucuk sikit cake tu dengan garfu sikit. Dan apabila ditarik, cake tak melekat pada garfu. Yes, menjadi jugak cake saya kali ni.

Ni dia spounge cake yang dah siap dipotong. Ayah mertua saya kata sedap. Senang hati saya mendengarnya. Hubby saya pulak laju aje masuk mulut. Puas hati jugaklah sebab experiment ni berjaya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...