Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Ahad, 2 Ogos 2009

Jotun, H1N1 dan Transformers

Hubby saya booking tiket transformers revange of the fallen. Mula2 kami ingat nak tengok wayang di Mid Valley tapi alih-alih tak jadi kerana demonstrasi untuk memansuhkan ISA diadakan satu hari. Terpaksalah hubby saya booking movie jam 8.30 malam (jam 5.30 punya dah sold out).

Pagi, lepas sarapan, saya dan hubby pergi ke Nilai 3. Cari kedai Jotun. Ayah mertua saya beria-ria hendak mengecat tembok di luar rumah. Katanya dah naik berkulat dan lagipun raya kan nak menjelang. Sampai di sana, kami berdua sepakat ambil warna hijau lumut seperti yang diminta oleh ayah. Lepas dah beli cat, kami berdua pun terus ke Bandar Baru Bangi untuk beli barangan muffin saya.

On the way nak balik ke Nilai, kakak ipar saya call. Dia kata dia tak sihat dan minta ambilnya di ofis kerana kepala dia pening sangat. Nasib baik kami ikut jalan Putrajaya sebab nak elakkan kesesakan highway PLUS (ada excident menuju ke selatan masa kami ke Bangi. Kereta beratur panjang). Lepas dari highway Putrajaya, hubby saya melilau-lilau cari jalan shortcut untuk ke Damansara bagi elakkan road block ISA. 2 jam juga kami baru sampai ke Damansara.

Bila di kakak ipar saya dah masuk kereta, hubby saya terus cadang pada dia untuk pergi klinik pakar untuk check sama ada dia terkena H1N1 ke tak (dia batuk2, demam dan selsema masa tu). Kami patah balik ke Bangi dan pergi ke Hospital An-Nur. Check punye check, Alhamdulillah dia tak apa-apa cuma sakit tekak dan demam biasa.

Sampai di rumah dalam pukul 4.15. Kami terus makan dan berehat kejap. Pastu terus bersiap-siap pergi ke Alamanda. Sampai di Alamanda dalam jam 6.30. Ingatkan petang-petang tak ramai orang rupa-rupanya lagi ramai. Parking bawah tutup sebab penuh terpaksa parking kat bahagian atas.


Sampai aje, laju kami berdua ke TGV untuk ambil tiket yang dah di booking. Ceria aje hubby saya coz akhirnya dapat juga dia tengok Transformers selepas bermacam-macam dugaan selama 2 bulan dan hari ni. Dah ambil tiket terus kami ke Nando's untuk makan sebelum solat dan tengok wayang.


Nando's memang best. Bila ke Alamanda, kalau tak ke Nando's kami ke A&W. Itu yang hubby saya suka sangat.


Pawagam yang kami tonton untuk cerita transformers. Penuh pawagam dengan penggemar 2 transformers. Cerita habis jam 11.10.

Saya dan hubby agree yang kali ni cerita transformers tak sehebat yang pertama. Walaupun ada banyak robot dan adegan transformers berlawan tapi banyak juga jalan ceritanya yang tergantung. Watak Megan Fox pun macam terlebih-lebih seksi pulak kali ni. Bak kata hubby saya, perempuan tu takde pun takpe. Kartun transformers pun mana ada watak dia. Menempel aje.


Sampai di rumah dalam jam 12.15. Penat betul badan. Esok pagi bangun awal untuk masak muffin yang diorder oleh kakak ipar saya. Busy lagilah nampaknya esok...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...