Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Ahad, 9 Ogos 2009

Kenduri sambut puasa dan kenduri kahwin yang unexpected

Semalam saya dan keluarga pergi ke Kg. Baru. Ada kenduri sambut puasa di sebelah suami saya. Memang aktiviti ini diadakan setiap tahun. Berkumpul bersama ahli keluarga untuk mengeratkan hubungan yang kadang2 sahaja berjumpa. Tapi, kali ni tak ramai yang datang. Barangkali sibuk dengan urusan masing-masing.


Ni gambar mak mertua saya dan cucu-cucu kesayangannya. Budak berdua ni memang pantang nampak kamera. Cepat-cepat aje berposing.


Suasana di Kg. Baru. Gambar atas: ahli jemaah masjid makan-makan lepas doa selamat. Gambar bawah kiri: suasana membakar dan makan-makan satey. Gambar bawah tengah: menu utama petang sabtu. Gambar bawah kanan: perbincangan hangat sambil makan hubby dan kakaknya.


Lepas aje kenduri di Kg. Baru, kami terus ke Cheras untuk ambil kakak ipar saya yang tak dapat join coz tak berapa sihat untuk balik ke Nilai. Sampai Nilai dalam jam 7.40 malam. Apa lagi lagi, saya dan hubby lekas-lekas solat maghrib dan bersiap-siap untuk ke majlis kahwin sedara belah saya di Nilai Spring.

On the way nak pi sana, adik saya dah message. Tanya sama ada saya datang ke tak coz dia kata dia dah boring giler dan mengantuk menanti aktiviti makan. Saya dan hubby pun sebenarnya dah lambat sikit daripada waktu yang tertulis di kad kahwin. Harap-harap sempat.

Sampai aje di sana, bila masuk aje ke pintu masuk hotel, saya terkejut sekejap. Saya nampak seseorang yang saya kenal. Terus aje saya beritahu hubby. Dia pun kalih dan tengok siapa yang saya tunjukkan. Rupa-rupanya wanita yang saya tunjukkan itu terkejut juga apabila memandang suami saya (time tu saya tak perasan coz sedang bercakap dengan bapa pengantin). Dia pun tak sangka akan berjumpa di majlis tersebut. Oleh kerana tak dapat berlama-lama di situ, kami terus menuju ke dewan utama. Nasib baik majlis tak start lagi. Cepat-cepat saya cari meja mama dan abah saya. Adik saya tersengih-sengih aje dari jauh. lega le tu sebab ada member nak borak.

Bila duduk di meja makan, saya terus beritahu mama saya yang saya terserempak dengan penulis yang diminatinya. Dia berkerut aje mendengarnya tanda tidak percaya. Tapi malam tadi memang surprise betul. Sekali lagi saya dan hubby terkejut. Bila acara bermula sahaja, kami berdua nampak penulis tadi berjalan di hadapan sekali bersama suaminya. Kami berdua berpandangan. Biar betul?

Oleh kerana excited, saya terus tunjukkan mama saya yang itulah penulis novel yang diminatinya. Jelas sekali yang dia pun memandang sahaja wanita tersebut sampai dia duduk. And then another surprise come again. Bila pengantin masuk aje, saya terkejut badak untuk kali yang ketiga. Pengantin lelaki tu saya kenal. Cepat-cepat saya beritahu hubby. Dia pun terkejut gak. Kami saling tersengih-sengih lepas tu. "Yang, nampaknya pengantin lelaki tu dan ibunya jadi saudara baru kitalah," tutur saya pada hubby.

Hubby saya pun geleng kepala tanda tidak percaya. Lepas tu, saya terus beritahu mama dan adik saya yang saya kenal pengantin lelaki tu. Pengantin tersebut dan ibunya (penulis novel yang mama minati) rupa-rupanya keluarga baru Zafirah. Mama saya pun shock dengan berita yang saya sampaikan. Punyalah excited dia terus cerita pada abah saya. Untuk berkongsilah katakan...


Gambar-gambar keluarga di majlis perkahwinan. Tak sangka pulak yang abah saya menjadi wakil untuk membaca doa buat kedua mempelai.

Gambar kenangan buat saya dan hubby. Dah lama tak berpicture bersama coz asyik ambik gambar orang lain aje. Hehehehe...

Habis sahaja majlis perkahwinan, saya tanya mama sama ada dia nak tak ambil gambar bersama penulis tu. Mungkin kerana segan dia kata tak naklah. Eleh, malu-malu le pulak. Hehehehe...

Well, Selamat Pengantin Baru buat Zafirah dan Faiz. Moga kekal hingga ke syurga. Amin...

2 ulasan:

  1. owh........sdah taw penulis blog nie..!!!1

    BalasPadam
  2. hehehe... terpecah pulak rahsia ya. takpe, sekali sekala. Amacam, seronok bercuti kf?

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...