Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Selasa, 26 November 2013

Jam baru yang lebih baik.. Jam Tawaf

Salam semua...

Saya nak kata baru tapi tak le baru sangat. Jam tangan yang dihadiahkan suami bulan 4 lalu hilang masa bersolat di area R&R nak ke Ipoh (alah yang ada kedai buah besar tu, Simpang Pulai kot). Tercicir dari poket beg tangan. Sedihnya, jangan cerita le. Tapi, sabarrr... Pasti ada sebab Allah hilangkan jam saya tu. Dan... ianya memang bersebab yang baik. Saya dapat ganti yang lebih baik meskipun murah sikit berbanding yang suami belikan. Jam tangan tawaf keluaran Hijra Timepiece.

Inilah jam tangan saya yang baru. Saya beli yang bertulisan jawi. 

Jam tawaf ini pernah saya dengar, lihat & baca di FB. Ada rakan yang telah memakainya dan menceritakan kebaikannya. Tapi, masa tu, saya tak amik port sangat. Sebab jam lama masih ada dan takkan saya hendak membazir pula. Dan, bilamana jam lama itu hilang, mulalah saya menggelupor sebab asyik-asyik tengok tangan sebab nak tengok jam. Dapat pulak jam dashboard hubby pula rosak, lagilah bersabar.

Maka, 'pertemuan' saya dengan jam ini bermula masa TV Alhijrah buat ulangtahun di Putrajaya. Saya dan hubby ke sana, berjalan2. Dan akhirnya, lelaki yang membuka booth menjual Jam Tawaf ini approach hubby. So, dari situlah kami mula mendapat info dengan lebih detail + memang perasaan nak beli jam tangan baru tu membuak-buak. Masa jurujual lelaki tu cerita all the kelebihan, saya dah excited nak beli tapiii... yang stainless steel untuk wanita habis pulak... Kena tunggu 2 minggu lagi. Apa lagi, tunggu ajelahkan...

Alhamdulillah, akhirnya dapat juga saya jam ni tadi. Itupun berfikir-fikir nak beli ke tidak sebab sumber kewangan agak terhad bulan ni. Namun, bila fikiran positif & negatif jumble up in my mind, saya selawat 3 kali dan perlahan-lahan ambil yang positif. I must buy this watch coz of try to follow ketetapan Allah tentang sebelah kanan & tawaf, ikut sunnah Nabi dan juga saya perlukannya.

So, if sesiapa yang berkenan dengan jam ini, boleh aje ke FB mereka Hijra Timepieces dan call mereka sendiri. Ada juga FB agen mereka yang boleh anda hubungi. Ofis mereka dekat area Gombak yang bersempadan dengan Sentul.

Ini antara contoh-contoh jam tawaf yang dijual. Di atas & sebelah kanan bawah adalah jam dinding manakala kiri bawah adalah jam tangan jenis strap yang tangan lasak. Untuk kulit atau stainless steel, boleh ke FB mereka untuk lihat gambarnya.

Semuanya bermula dari kanan. Kita tawaf di Kaabah, elektron di dalam struktur atom, balapan dan juga pokok yang menjalar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...