Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Isnin, 16 Januari 2012

Ngetest makanan korea halal...

Hari sabtu lepas, entah mengapa tetiba gatal google pasal makanan korea yang halal kat KL. Dan, encik google telah 'menangkap' beberapa blog yg menceritakan tentang makanan korea halal. Dan Alhamdulillah, rupanya ada di Ampang Hilir aje (kebetulan memang dah balik ke Ampang masa ni utk blk lawat mak n abah).

Dan, malam tadi, saya n hubby bawa my mum, sis (peminat cerita korea) n her friend kat kedai makan Pak Z Kopitiam - Korean Halal Food kat Ampang Hilir. Tempat ni dekat dengan area flat2 di kawasan Taman Tasik Ampang. Kiranya dari MRR2 (Jalan dari Melawati), lepas dari kawasan Taman Tasik Ampang di sebelah kanan, depan sikit ada simpang ke kiri yg pertama. Masuk ke dalam sikit dan akan jumpa byk ofis dan shop lot kat situ. Kedai dia sederet dengan Bangi Kopitiam dan bersebelahan dengan Tuttu Fruiti.

Untuk saya yang 1st time makan makanan korea ni, hamik kau, menggagau tengok buku menu yg banyak sangat makanan pelik2 dek bijik mata tapi familiar sebutannya sebab tengok cerita korea & 2 Days 1 Night.
Conclusionnya, mak n hubby saya mmg awal2 dah amik western. Saya, sis n friend dia yg ngetest makanan korea ni.

Saya order Gimbab, Bibim Guksu & apple juice. Dan Gimbab n apple juice dia saya beri 5 bintang. While Bibim Guksu dia 4 bintang. Pedas memang terasa tapi  bukan pedas cili padi. Rasanya pedas rasa serbuk cili dia kot. Apple juice dia lebih buah dari air, so barulah betul dikatakan jus buah kan.... hehehe...

Hubby saya yang makan chicken steak dan minum whire coffe cold dia pun kata sedap. Steak tu lembut dan kena dengan sos kicap yg dia taruk. White coffer pun dia bagi 5 bintang. Sedap dan aromanya mmg best...

Dan conclusion utk my sis, dia memang tak blh masuk makanan korea. Cuma gimbab tu aje ngam dengan tekak dia. Dasar mulut melayu yg kuat makan pedas... Hehehe...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...