Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Sabtu, 21 Januari 2012

Moga bahagia di sana Khairil Izwan...


Terkejut. Itu yang berlaku bila mendapat khabar dari hubby yang rakan baik saya sewaktu sekolah dahulu, Khairil Izwan atau lebih dikenali sebagai Izwan Pilus meninggal dunia. Hubby saya tahu pun menerusi Facebook, bila adik saya maklumkan. Cepat2 kami pergi ke artikel yang di'link'kan oleh adik saya (bila call my sis, dia tak angkatlah phone pulak time tu). Line internet slow lah pulak bila nak akses. Last sekali, saya google aje. Dan tepat sekali, dia dah meninggalkan dunia ini.

Bila saya baca aje info tu di internet, saya dah sebak. Terus saya teringatkan dia masa kami muda-muda dulu. Dia yang saya panggil Keril, seorang yang baik, periang, mudah mesra dengan semua orang, tak pernah lokek ilmu dan banyak lagi tentang dia yang buat kami serasi berkawan sehingga sekarang, meskipun tidak serapat masa zaman sekolah.

Hubungan persahabatan kami pernah terpisah seketika bilamana dia berpindah ke Melaka, tinggal bersama atuk dan neneknya. 4 tahun kami lost contact. Dan satu hari, masa tunggu SPM, dia hubungi saya kembali. Siap menyamar lagi tu... hehehe... Dan dari situ, kami kembali jadi rakan baik. Every week we call each other dan adakala keluar bersama hanya untuk pergi beli kaset dan barang (tak ingatlah barang apa). Dan bila our result dah keluar dan dia dapat tawaran sambung belajar di UUM dan saya di ITM Melaka, kami hanya berhubung bila cuti sem aje. Itupun makin lama makin kurang atas kesibukan masing-masing, plus, i meet my hubby kat Melaka. :)

But still, me, him and Megat, our best friend also, sering juga contact2 bila cuti sem. Ada sekali tu, saya ingat kami bertiga jumpa di food court KLCC, bukan main banyak lagi kita orang bercerita. Dah mahgrib baru balik rumah. But, memori masa tu memang terpahat cantik dalam ingatan saya coz we talk and talk and talk dengan rasa gembiranya.

And paling last saya jumpa dia personally masa saya dok pinjam kertas kerja dia time belajar dulu untuk settlekan tesis saya. Dan, dia masih sama seperti dulu dari segi sharing the knowledge. Tak kedekut langsung. Perbualan kami yang last adalah di FB. Bilamana saya ucapkan Selamat Hari Lahir kepadanya tahun lepas. And he still remember me eventhough dah hampir 9 tahun tidak bersemuka (just telefon & internet menghubungkan).

Saya sebagai seorang sahabat berdoa agar Keril aman di alam sana. Diampunkan dosa-dosa silamnya dan ada banyak perkara baik yang dibawa sebagai bekalan ketika di sana. Moga Allah cucuri rahmat ke atas rohnya. Aminnnn...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...