Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Rabu, 5 Oktober 2011

Saya beri 5 bintang utk Keimanan Cinta


SAYA SUKU, SUKA, SUKA BUKU NI....

Setelah ditonton habis dramanya di kaca tv semalam, saya geram sebab endingnya heroin passed away. Ish... cedihnya... Tapi saya tahu, semua orang akan mati. Cepat atau lambat, hanya DIA yg tahu.

Dan sebelum keluar rumah pagi tadi utk ambil stok, tiba-tiba malamnya terasa mcm nak baca buku ni (nasib dah dpt stok baru dari Galeri Ilmu last Saturday, hehehe...). Saya start baca sikit masa kat dlm erl. Tapi dlm 2 perenggan aje. Pastu borak2 dgn encik hubby. Saya kemudiannya sambung baca balik masa tunggu my sister amik saya di lrt.

Pergh! 'Apesal rasa macam best aje baca buku ni', itu yg ada dlm fikiran saya.

Apalagi, sambunglah baca sampai my lil sis dtg. Lepas tu, bila ada masa terluang skit mcm dia pergi isi minyak jap, terus saya capai buku tu. Nak tau apa yg terjadi seterusnya. Naik komuter balik ke Nilai semula, saya capai lagi. Seronoknya baca... Itu pun baru separuh buku habis. Dalam hati memang teruja nak tau dan tau lagi ending dia. Mana tidaknya, rupanya dramanya ada banyak juga yg lain daripada buku. Dalam 50% jugak lain. Apa-apa pun mungkin pengarah drama ada sebab tersendiri olah cerita tu.

Dan Alhamdulillah, akhirnya dapat juga saya menghabiskan buku ni dalam sehari. Dan endingnya adalah HAPPY ENDINGGG.... I LIKEEEE... Heroin hidup, bukan meninggal. Hehehe....

Dalam buku ni penyampaian dakwahnya sungguh menarik. Ia juga mengingatkan kita agar sentiasa menghargai segala apa yg dikurniakan olehNYA. Walaupun kecil tapi ia memberi impak besar kepada kita. Cinta itu suatu yg suci. Jika Allah memilih kita utk memilikinya, sejuta kesyukuran patut kita panjatkan padaNYA. Tidak semua orang terpilih utk merasai nikmat yg dikurniakannya. Ada cinta yang dia kurniakan melalui cinta kekasih. Ada juga cinta yg diberi melalui hubungan kekeluarga dan orang sekeliling. Dan ada juga cinta diberi utk merasai kasih sayang seorang sahabat yg baik. Apa pun, jangan kita lupa utk mengucapkan syukur kpdnya meskipun ianya hanya sebesar zarah. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...