Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Selasa, 29 September 2015

5 Bintang untuk Masuk Syurga Laju-laju


Assalammualaikum & Salam sejahtera semua.

Pada awal saya baca sinopsis buku ni di web Mustread. Bila lihat dan cover depan dan baca belakangnya, saya dah terus terasa nak dapatkan naskhah ni nanti bila sudah dicetak. Dan, bila baca aje buku ni aje, untuk 1-5 mukasurat awal, saya dah tersenyum, mengiakan dan memahami apa yang disampaikan.

Secara ringkas tapi santai, Ahmad Damha berkongsi rasa, cara dan kisah disebalik ringkasan kisah-kisah di dalam buku ini. Adakala kita perlu ditegur dengan cara lawak, adakala kita perlu ditegur dengan kiasan dan adakala kita perlu ditegur agar 'tersentap' minda untuk berubah & berfikir kembali.

Kita sanggup bersusah payah untuk mencapai apa sahaja hajat di dunia itu atau mendapat bentuk badan yang ideal tetapi sanggupkah kita bersusah payah hanya dengan solat 2 rakaat dan ia menyamai nikmat seluruh dunia? Bila kita bersedekah, kita rasakan RM5 itu sungguh besar nilainya, tapi apabila kita membeli gadjet baru, pakaian baru atau membayar yuran kelab yang tertentu, RM50 untuk amat kecil nilainya.

Kisah-kisah di dalam ini & peringatan santai yang disampaikan saya rasa mampu membuatkan semua lapisan umur pembaca faham akan maksud tersurat & tersirat yang disampaikan. Moga kita semua diberikan hidayah oleh Allah sebelum terlambat dan masih sempat membantu orang lain meskipun hanya nampak kecil di mata orang lain tetapi besar ganjarannya oleh Allah.

Ini, saya kongsikan antaran isi-isi kandungan yang menarik dalam buku ini.





1 ulasan:

  1. Thanks bro! Mudah2an ada manfaat. Kalau keluar buku keduanya nanti jgn lupa grab ya... :D
    https://www.facebook.com/Ahmad-Damha-470576976430301/

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...