Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Isnin, 27 Disember 2010

Hangin di Pesta Buku Kanak-kanak


Kalau ikutkan hari ni, tahap hangin saya dah kurang sikit berbanding dengan hari Sabtu lalu.
Kalau ikutkan hati, dah tentu saya jumpa supervisor marketer tu dan sound sikit. Exactly, kejadian yg tak diundang ni berlaku 2 hari lepas. Di Pesta Buku Kanak-kanak 2010.

Memang saya ke sana kejap aje. Ada buku yang nak dicari. Tapi, insident yg berlaku weh! buat saya geram kalau difikirkan balik. Saya ceritakan situasi saya yg sedang berjalan di kawasan orang yg menjual barangan pendidikan kanak-kanak ni....

Jurujual 1: Selamat pagi kak.
Saya: Selamat pagi.
Jurujual 1: akak ada anak? (soalan direct tu, tak bertapis dah).
Saya: Saya tiada anak dik. (dengan senyuman ya. faham akan kekurangan diri.)
Jurujual 1: Oh... tak de anak.

Saya ingatkan setakat itu aje dan biarkan saya berjalan keseorangan. Tapi rupa-rupanya boleh pulak dia...
Jurujual 1: Weh! dia takde anak lah. (dia laungkan kat kawan dia yg jaraknya dalam 6 kaki aje bila kawan dia pandang saya).

Wah....! ini sudah lebih. Suka-suka aje menjerit di khalayak ramai menyatakan saya takde anak. Serasanya ada beberapa kepala menoleh. Saya sengih aje. Masih bersabar. Tapi rasa-rasanya kalau diikutkan lagi sekali saya kena, mahu saya saman aje syarikat tu. Tak hormat saya sebagai pelanggan satu. Memalukan saya di khalayak ramai satu. Awak tak educate staf awak dengan baik satu. Plus, manners sebagai orang melayu yg kononnya punya tingkah laku yg baik tu dah hilang semata-mata nak kejar sales... HELLOOOO... Saya pun marketer juga dulu, tapi tak memalukan orang yg tak nak beli produk kita....... Hangin hangin......


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...