Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Selasa, 30 Mac 2010

Umrah mama & abah + pesta buku sikit

Aktiviti saya sejak jumaat lepas sehinggalah semalam (Isnin, 29 Mac) memang busy sentiasa.

Hari Jumaat tu, turun KL coz jumpa member dan membeli-belah di pesta buku lagi. Demi novel 'Cinta Sufi' yang baru keluar dari oven, saya gagahi. Hehehe... Lagipun hubby memang paling tak sabar nak baca buku tu (saya plak khatamkan buku Norhayati Berahim).

Buku2 Ramlee Awang Murshid yg memang digilai oleh peminat-peminatnya sendiri. Nasib banyak lagi stok. Errr... Oleh kerana ni gambar kandid, jadi termasuklah wajah adik yang sedang berjalan tu... Kihkihkih...

Ni pulak pic dengan Hairol @ Rehal Nuharis. Sentiasa ceria walaupun ponek bekerja.
Lepas memborong dan membeli buku yang dipesan, petang tu saya tunggu hubby balik kerja di KL Sentral. Makan n dating-dating di Burger King. Lepas maghrib baru naik ERL untuk balik ke Nilai.

Esoknya pula, kami berdua balik ke Ampang coz mama dan abah saya akan mengerjakan umrah jadi ada kenduri kecil pada hari Ahad. Maka bermulalah aktiviti memasak, mengemas, bercerita, bergosip dan bergelak ketawa di dapur oleh anak-anak, menantu dan sepupu sepapat saya. Hahaha...
Dan Alhamdulillah, kenduri doa selamat berjalan dengan lancar hari Ahad tu. Anyway, thanks Una dan Linda for the superb kuih tako @ kuih pelita. Si Aiman sampai kata macam aiskrim aje bila makan sejuk2.

Aktiviti bergambar semestinya dilakukan di kala sebelum mama dan abah menaiki kapal terbang... Senyum semua...



Suasana sesak di KLIA. Memang menguji kesabaran betul hari tu. Sistem check-in di KLIA bermasalah. Ramailah orang yang terpaksa menunggu untuk check-in. Sepatutnya jam 1 tengahari dah boleh masuk tapi sampai jam 1.30 masih juga menunggu. Kesian kanak-kanak dan warga emas terpaksa berdiri lama. Siap ada yang duduk bersila lagi. Entah mana kerusi yang banyak di KLIA dicampak saya pun tak tahu. Mereka sepatutnya ada backup system untuk tangani masalah seperti ini.

Apa-apa pun saya berdoa moga sepanjang mereka mengerjakan umrah dipermudahkan oleh Allah s.w.t. Amin...

2 ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...