Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Isnin, 7 September 2009

Iftar ex-Uitm Melaka student di Royale Bintang Hotel

Dah lama saya tak meng'up-date' blog. Busy sikit dalam seminggu ni. Hari Sabtu lepas saya dan hubby pergi ke majlis berbuka puasa ex-student Uitm Melaka 97-00. Ramai juga member2 yang datang memeriahkan majlis. Ada yang bawa isteri, anak dan juga girlfriend. Saya dan hubby memang dah wajib kena datang coz kami berdua classmate masa belajar dulu (jodoh saya dalam kelas aje rupanya).

Oleh kerana kami dok jauh dari KL plus hubby saya baru baik dari sakit belakang plus nak berborak lama dengan member2, maka kami berdua pun duduk ajelah di hotel malam tu. Check-in hotel jam 3.30 sebab jalan kat Bukit Bintang tu sesak sesaja. Masuk aje bilik hotel, hubby saya dah terpandang sesuatu yang menarik minat dia. Yaaa... cuba lihat gambar di bawah...


Kerusi ni lah yang dia dok suka benar dalam bilik hotel tu. Saya tanya kenapa suka. Dia kata relaks aje duduk di kerusi ni plus kaki tu rasa macam seronok bila ada tempat untuk diletakkan. Dia pun dah berangan-angan nak beli satu untuk diletakkan di rumah. Entah bila, saya pun tak tahu.

Kami pun lepak dan tidur sahaja di bilik sampailah ke asar. Lepas solat asar aje, kami berdua turun untuk beli barang sikit dan jalan-jalan. Tengah meronda di Sungei Wang, hubby saya dah nampak MPH kat depan mata. Apa lagi kami pun masuk. Sambil mata ni enak mencuci, tiba-tiba saya ternampak buku ADAM (buku Ramlee Awang Murshid). Terus saya tunjukkan pada hubby. Apa lagi, seronok aje dia bila nampak buku yang dah sebulan dia cari. Lepas diambilnya sebuah, laju dia melangkah ke kaunter bayaran.

Bila jam hampir 6.30, kami pun dengan seronoknya melangkah kembali ke hotel. Mestilah seronokkan, jumpa member2 lama. Bila sampai sahaja depan pintu hotel, kami berdua dah nampak dua tiga orang member2 lama. Apalagi, makin melebarlah senyuman hubby saya. Member2 yang ada pun seronok jumpa dia.

Yang ni kawan-kawan hubby sayalah. Saya kenal pun sorang dua aje coz lain-lain course time belajar dulu.

Kami lepak kat lobi sampai jam 7 dan bila ajk dah bagi green light aje, kami semua sambung le berborak kat tempat makan pulak. Kalau diikutkan, majlis iftar kali ni ramai sikitlah berbanding tahun lepas. Kalau ikutkan macam ramai nak join, tapi last minute ada yang cancel atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan.

Di bawah ada a few pictures yang saya nak kongsikan masa majlis tu...

Picture ni hubby saya yang ambil. Gambar selepas aktiviti makan besar. Ok jugalah makanan di sini. Ada kambing panggang lagi tu. Memang sedap walaupun saya first time merasanya.


Gambar atas: Meja budak-budak lelaki. Memang kecoh sungguhlah mereka. Gambar tengah: Dua orang ajk majlis dan Nasir. Gambar bawah: All the ladies from my batch. Patutnya ada sorang dua lagi, tapi dah balik. Gambar tepi: Its me...

Lepas kat dalam hotel, depa sambung pulak borak-borak plus merokok kat luar hotel. Habis aje rokok sebatang, budak-budak lelaki ni pakat nak sambung borak lagi kat kedai mamak belakang hotel. Setahun sekali berjumpa, itu yang pulun habis borak tu...

Ni pula picture keadaan jalan di Bukit Bintang. Atas: time jam 3. 40 petang. Memang beratur panjang aje kereta. Tengah: Time 12.10 malam. Kereta dan semakin kurang. dan Bawah: Time 7.00 pagi. Time ni banyak teksi aje.
Secara keseluruhannya, majlis ni meriah juga walaupu tidaklah ramai sangat yang datang. Mananya tak meriah, time nilah mereka melawak, mengutuk, mengena dan gelak ketawa. Orang yang handle tempat makan hotel tu pening aje nak tunggu kita orang semua blah. Sorrylah ya abang kerja hotel, setahun sekali aje kami jumpa, tu yang tak ingat dunia sat.
Hopefully, we will see each other again next year and the number of the attandance will be bigger.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...