Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Khamis, 19 November 2015

Memoir Tahanan Palestin, naskhah menggamit rasa hiba & sakit hati


Assalammualaikum & Salam Sejahtera...

Buku ini, saya beli ketika PBAKL bulan 4 yang lalu.
Buku yang mengkisahkan tentang segala catatan rakyat Palestin yang ditahan di penjara Israel tanpa sebab musabab yang jelas dan tanpa ada kesalahan langsung. Mereka ditahan, dipenjara, diseksa dianiaya dengan sesuka hati tanpa perikemanusiaan berpuluh-puluh tahun (bukan bulan ok).

Mereka yang bebas dari penjara akibat daripada penangkapan seorang tentera zionis telah berkongsi kisah duka dan perit mereka untuk tatapan dan bacaan umum. Dunia perlu tahu dan disedarkan betapa kejam, tiada perikemanusiaan dan pengecutnya zionis ini dengan orang Palestin.

Zionis Israel ini melakukan pelbagai penyeksaan dan penganiayaan yang diluar batas kemanusiaan. Mereka memukul sesuka hati, cuba merogol tahanan perempuan, membogelkan tahanan, pemberian makan yang basi dan teruk, menaikkan suhu bilik panas dan sejuk sesuka hati, membuka dan menutup lampu penjara sesuka hati, mengeluarkan kata-kata kesat dan banyak lagi yang disampaikan dan diceritakan oleh mereka yang ditahan di penjara zionis ini berpuluh tahun.

Kebanyakan mereka yang ditahan ini sebenarnya tidak mempunyai langsung alasan yang munasabah untuk dipenjarakan. Manusia jahat itu menganiaya mereka dengan mereka-reka cerita dan sebab akan penangkapan yang dibuat. Namun, ada satu kisah seorang wanita Palestin yang berani mati ada di dalam buku ini. Kisah yang hebat dari seorang wanita yang mampu bertahan dengan segala macam seksaan dan penganiayaan yang diterima dari zionis Israel laknatullah.

Untuk anda yang ingin tahu kisah sebenar yang terjadi pada tahanan Palestin ini, dapatkanlah naskhah ini. Naskhah yang mampu membuat anda rasa perlunya ada semangat jatidiri dalam mempertahankan negara, agama, manusia dan maruah diri serta keluarga. Berhati-hatilah dengan permainan dunia yang sedang berlaku sekarang ini. Permainan orang yang gilakan kuasa, tamakkan harta serta fitnah Dajjal.

Moga kita, hamba Allah yang satu, berusaha mempertahankan akidah diri, keluarga dan mukmin lain amnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...