Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Khamis, 19 November 2015

The Unsung Hero not bad

Assalammualaikum & Salam Sejahtera...

Buku ni The Unsung Hero, naskhah dari Melur Jelita ini lain dari kebanyakan novel lain. Naskhah yang agak sedikit kisah cinta 2 insan yang dikongsi tetapi lebih kepada kisah cinta pada keluarga dan negara.

Saya terpanggil untuk baca novel ini (setelah ramai customer saya beli dan release sequelnya The Hero) bilamana customer dan raka niaga lain mula memperkatakan tentang sambungan kisah ini. Makanya, untuk tidak mahu ketinggalan, saya pun rembat satu untuk pembacaan personal.

Permulaan yang menarik tetapi agak slow. Tapi bila hampir tiba sampai pada kematian yang terjadi pada keluarga Irvan, ianya sedikit menarik. Perasaan ingin mengetahui bagaimana pasangan ini dan keluarga sekeliling menerima pemergian yang tanpa diduga agak membuatkan saya ralit untuk beberapa waktu.

Saat Maryam mula didatangi cinta dari Riyaz, saya ada rasa, this is thrill. Baru ada persaingan untuk menunjukkan siapa yang berusaha untuk mendapatkan cinta. Saat ikatan ingin dimeterai, ujian yang datang mampu membuatkan Maryam hilang tumpuan dan semangat. Cinta itu memang kuat.

Dan jodoh itu punya rahsianya yang tersendiri. Perkahwinan Maryam dan Irvan memang menarik. Perkongsian info dan isi novel tentang VAT69 oleh penulis membuatkan saya mampu meng'google' tentang kelompok ini (before this I just heard tapi tak berapa nak amik port. Yang minat aksi-aksi perang dan lawan-lawan ni lebih kepada my husband). Lelaki perlu ada aura, semangat kejantanan serta sifat mempertahankan negaranya yang tersendiri. Man should have their own target to fullfill their destiny for their country. Bagaimana dan macammana, terpulang kepada tuan punya diri.

Untuk anda lebih mengetahui tentang kisah Maryam, Irvan, Riyaz dan Haziq ni, anda perlulah dapatkan naskhah ini. Tapi, ada beberapa isi di dalam buku ini yang tidak terjawab oleh penulis meskipun novel ini tebal pada segi fizikalnya. Bila sampai ending, minda saya dah start proses, kenapa takde cerita pasal mak Maryam, what exactly happen tu Riyaz, kenapa Maryam yang hilang ingatan lepas demam teruk tu cannot recall her memory dan ada a few lagi persoalan. Tapi... saya rasa persoalan ini mungkin ada jawapannya dalam sambungan buku Melur Jelita yang baru, The One: Yang Terunggul.

Untuk naskhah ini, saya berikan 4 bintang atas segala kisah dan fakta yang disampaikan penulis kepada kita semua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...