Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Selasa, 15 November 2011

Kami suka game ni


Cari benda tersembunyi. Game yg dari kecik saya memang suka. Tiap bulan bila mama saya bawak balik majalah2 dia (keluarga, jelita & entah apa lagi) cepat2 saya selak muka surat kat area belakang majalah. Saya cari game ni, cari perbezaan 2 gambar dan sambung titik2. Memang rasa seronok sangatlah time tu bila dapat settlekannya.

Dan buku 'Hidden Pictures' ni saya jumpa masa saya nak bayar buku kat Popular. Betul2 diletakkan kat tempat kaunter bayar. Senyum lebar saya nampak. Terus paling pada hubby. "Yang, nak tak? Dah lama kita tak main ni?" Hubby pun soh le amik...

Dan bahananya, balik rumah dan lepas solat zohor, kita orang terus hadap buku 'Hidden Pictures' ni. Carik benda tersembunyi ni sama2. Lepas solat asar pulak, saya settlekan kerja saya sikit dan hubby pulak lepas tengok tv jap dia masuk bilik balik. Bila keluar, buku ni dah ada kat tangan dia. Duduk kat sofa terus dia sambung mencarik. Kih kih kih..... gelak saya tengok dia. Mengalahkan saya. Dah akhirnya, benda tersembunyi kat dlm buku ni habis kami carik dlm masa 2 hari (sampai lewat malam dok sibuk2 carik lagi). Hehehehe...

Dan tadi, saya turun KL utk cari stok buku. Dannn..... saya jumpa lagiiii.... Tapi kali ni, game cari perbezaan antara 2 gambar dan cari perkataan tersembunyi. Terus saya beli dan kami start main masa tengah tunggu breakfast. Hamik kau. Tak ingat dunia betul laki bini ni. Situ pun on aje.


Dan masa main game2 ni dengan hubby, perasaannya 'priceless'. Tak tau nak ungkap macam mana. Kami kongsi minat yg sama. Benda ni pun kami baru tahu lepas dlm setahun kami berkahwin. Dan berkongsi minat pada sesuatu dengan orang yg kita sayang, buat kita rasa hidup dan gembira dengan pemberian Allah ini. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...