Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Jumaat, 25 September 2009

Andai Itu TakdirNYA - I like this book so much


Habis baca novel ni tengah hari tadi. Novel ni dipinjamkan oleh adik ipar saya coz kami saling bertukar-tukar novel jika ada beli yang baru.
Suka suka suka giler novel ni. Kalau diikutkan, this are the 2nd novel yang betul-betul buat saya touching sangat-sangat. Siap meleleh air mata tu... Hehehehe... First novel dah tentunya daripada Lamia, Suratan Takdir yang saya baca masa sekolah dulu dan masih lagi dalam simpanan saya.
Pada awal novel ni saya dapat agak yang Aleya akan bercinta dengan Syed Adam Aizril. But then bila dah baca suku bab, hati jadi bengang giler dengan watak hero ni. Memang takde perikemanusiaan langsung. Kalau sayalah agaknya di tempat Aleya, dah lama saya blah. Tinggalkan lelaki yang memang hampeh tahap 80 ribu. Tapi, penulis cerita ni memang sengaja men'suspen'kan keadaan dengan membuatkan Aleya 'sakit' (tak boleh cerita lebih2).
Dan untuk kali keduanya, si suami iaitu Syed Aizril tidak langsung menghargai kasih dan sayang isterinya semata-mata kerana perasaan ego yang diletakkan di tangga teratas sekali dalam mindanya. Kerana kesilapan kali kedua inilah menyebabkan saya betul-betul touching dengan perasaan Aleya yang dimainkan oleh pena penulis. Time ni, memang tangkap lelehlah (jangan gelak lebih pulak bila baca entry saya ni). Sebetulnya, saya kalau baca novel memang tak suka feeling terlebih-lebih tapi cerita ni betul-betul buat saya tak sabar-sabar nak tau ending dia dan juga kesudahan watak Sharifah Emilin yang tak reti bahasa dan tak malu tahap gaban.
Nak cerita lebih lanjut, rasa macam tak bestlah pulak. So, kalau nak tau 'kesedapan' cerita ini, adalah amat disarankan agar anda semua membacanya sendiri. Baru puas hati. By the way, I give this writer 5 stars out of 5 stars (kira markah penuhlah). Pasni, saya nak cari novel dia yang kedua pula. Adik ipar saya kata, cerita yang tu pun best jugak.
Thanks Siti Rosmizah for the wonderful story that you wrote. I really really love it.

1 ulasan:

  1. laaaaaaa baru baca ker.. akak dah baca disember tahun lepas uhuk...

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...