Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Isnin, 23 Disember 2013

Prihatin yang tidak kena pada tempatnya...

Assalammualikum...

Pagi ni saya rasa macam a bit sad. A few days dah rasa sedih tapi sabar...

2 hari lepas adik saya bertunang. Saya dah dapat agak dah yang pasti akan ada soalan cepu mas dari sesiapa bertanyakan tentang anak dengan saya. Dan... ianya memang benar.

Saya berfikiran positif yang mereka concern dengan saya. Tapi cara soalan ditanya dan situasi bila ditanya itu membuatkan saya rasa nak bagi warning aje, 'boleh tak jangan tanya sekarang in front of other people. Aku masih hormat kau lagi tau. Jangan sampai aku sound direct dan kau pulak dapat malu," (that is my feeling masa tu ya).

Dan rasanya saya dapat agak yang itu antara isu yang mereka bualkan di dapur. Dah jarang berjumpa, mesti isu tu yang akan terbit juga. The best way saya jawap soaln mereka ini, "Allah belum beri rezeki lagi. Dan Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk saya & suami. Jika berusaha, namun belum ada lagi, then you ask Allah bila? (if you dare lah kan)."


Bila sorang makcik ni tak berapa nak dengar jawapan aku, mulalah aku pulak rasa nak menyumpah-nyumpah dia dalam hati. You wait and see. Sebab aku percaya pada Allah, yang apa kau katakan pada aku, you will feel the same way as I do. Buat baik di balas baik dan balasan Allah itu cash sahaja sekarang ini ya.

Dan, bila majlis selesai dan saya serta hubby diminta hantarkan pulang pembantu Indonesia yang membantu kami di dapur. Ketika saya dan pembantu ini sedang menunggu hubby ambil kereta di bawah khemah, dia berkata sesuatu, "kakak sudah 7 tahun tidak dapat anak ya? Tak apa kak, insyaAllah mesti Allah beri nanti."

Ya Allah, saya rasa sangat touching bila dia kata begitu. Terus saya ingat akan kata-kata Imam Syafie: "“Siapa yang menasihatimu secara sembunyi-sembunyi, maka ia benar-benar menasihatimu. Dan sesiapa yang menasihatimu di khalayak ramai, ia sebenarnya tengah menghinamu." Allahu Akbar, pembantu Indonesia ini lebih memahami hati & emosi saya berbanding dengan makcik saya sendiri... Moga dia sentiasa di bawah rahmat dan kasih sayang Allah, dan moga kami berdua dikurniakan Allah zuriat yang soleh & solehah. Aminnn...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...