Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Selasa, 22 Februari 2011

Akaun oh akaun


Huaaaahhhh.... Macam mana ni...??? Dah lama giler tinggalkan buku akaun, alih2 skang ni nak kena ngadap balik. Cik Hubby dah tolong skit tapi saya yg 'slowmo' dalam akaun ni terkebil2 aje bila dia terangkan... Adulah... Dapat pickup pun sikit2 aje.

Bila tengok buku2 akaun ni teringat time saya belajar dulu kat ITM. Oleh kerana tiada basic langsung bab akaun, first exam aje saya dapat markah kedua terendah dari bawah. Aduhai... terasa diri amatlah tidak pandai langsung. Nasib baik bekas pensyarah saya tu faham akan kelemahan saya dan beberapa kawan yang lain. Kami dapat extra hour belajar akaun dengan dia. Dan Alhamdulillah, dalam 4 minggu aje kami dah boleh memahami apa benda yang diterangkan (ok le tu utk saya yg zero ilmu akaun masa tu).

Dan sekarang, saya terkebil2 balik bila menatap buku akaun. Ish, rasa ngeri pulak bila terbayang2 yang akaun saya tak balance nanti.

mari belajar akaun kembali. pandai ke saya bab trial balance n ledger ni... aduiii...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...