Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Ahad, 3 Januari 2010

Saba Middle Eastern Cuisine Restaurant @ Cyberjaya

Malam minggu semalam, pada mulanya saya dan hubby nak nengok movie. Tapi oleh kerana GSC tak dapat nak booking online ticket terpaksalah kami tukar plan. Lepas solat isyak, kami ke Cyberjaya. Ya, nak try makanan arab yang sedap.

Alhamdulillah, plan yang abang ipar saya beri memang menudahkan kami mencarinya. Restoran ni berdekatan dengan HSBC dan MMU. Nak lagi senang cari aje jalan ke ofis CBD Perdana. For sure jumpa.

Masa sampai tu, saya nengok bukan main ramai lagi orang kat situ. Dalam hati dok pikir, mesti lama baru dapat makanan. Tapi Alhamdulillah, tak sampai 15 minit, nasi yang saya order pun muncul di depan mata.


Ni dia restoran n buku menunya, yang gambarnya saya cilok dari blog mereka2 yang pernah makan di sini. Nak buat canmer, rupa-rupanya kamera saya baterinya kong, putus harapan nak ambil gambar tu untuk blog sendiri.

Ni dia menu yang saya memang nak makan buat kali kedua. Lamb Hanith. Pergh! Memang sedap. Nasinya bukan sahaja lembut tapi daging kambing yang dimasak dalam kertas aluminium ni sedap, tiada bau hamis dan lembut yang teramat. Saya ambil regular saiz aje. Itu pun tak abis coz banyaknya... Bayangkan kalau ambil large, mau terbaring saya kihkihkih...

Ni pulak kebab yang diorder oleh hubby saya. Daging ayam yang ala-ala macam sausage tu dilipas ke dalam roti pita yang ada. Taruk le sekali mayonis di dalamnya. Tapi mungkin kerana ramai sangat orang semalam, hubby saya nak mintak sos pun dah malas. Tapi makan dengan mayonisnya pun sedap gak.

Air banana milkshake yang kami berdua order tu dapat lambat sikit. Tapi memang sedap air tu cuma saya sarankan kalau makan nasi tu orderlah air jus atau barbican yang didatangkan dengan perisa rasberry, apple, lemon dan peach. Kira macam air gas ler. Oleh kerana saya tak tahu, makanya cepatlah saya kekenyangan malam tu...

Anyway, saya bagi 5 bintang ler kat restoran ni. Bukan sahaja sedap malahan makanan yang diorder pun cepat sampai walaupun ramai orang beratur nak makan di situ (pilihlah sama ada nak makan dalam restoran atau di luar sahaja). So, cuba jangan tak cuba...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...