Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Ahad, 4 Ogos 2013

7 tahun yg bermakna...


Alhamdulillah... Hari ini genap 7 tahun ulangtahun perkahwinan saya dan hubby. Pejam celik pejam celik, eh! 7 tahun dah ya. Sekejap sahaja rasanya. Ya... dalam masa sekejap itu, pelbagai pengalaman, ilmu, rasa, emosi dan dugaan kami hadapi. Adakala kami berjaya dan gembira namun, adakala kami kecundang dan menangis juga. That is all about married. Sharing, caring and support each others is the ingredient to make the marriage wonderful and colourful and also meaningful.

Dugaan dan cabaran, jangan cerita. Just two of us know. Outsiders, we try to hide from them. Just smile and laugh in front of them. Gembirakan orang lain kan salah satu sunah nabi. Mungkin itu yang kami mampu :)

Anyway, for those people out there, yang sentiasa bercinta dengan pasangan hidup masing-masing, just enjoy the moments we spend with them. Kita tidak tahu apa akan berlaku dalam masa sehari, seminggu, sebulan, setahun ataupun sepuluh tahun akan datang. At least, we have the sweetest memories with the one we love most. Even, dapat solat berjemaah & makan semeja juga adalah satu kenangan yang indah Allah berikan pada kita untuk nikmati.

So couple... enjoy the life & love with your partner selagi hayat dikandung badan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...