Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Selasa, 20 September 2011

Moga dia tabah & berbahagia...


Saya rasa terkejut dan kasihan mendengar cerita daripada rakan lama saya tentang rakan kami yang seorang ni. Sebetulnya saya & hubby beraya ke rumah seorang rakan sekolah saya. Dah bertahun tak jumpa, tu yang ada rezeki saya terus ajak hubby pi jumpa dia & keluarga.

Sedang kami berbual-bual, tiba-tiba dia bercerita tentang rakan lelaki yang saya kenal sewaktu di sekolah dulu. Pernah juga saya sekelas dengan dia beberapa kali. Bila dia bercerita tentang kisah rakan tersebut, saya sungguh-sungguh terkejut. Tak sangka yang amat dia melalui dugaan yang besar untuk dia dan keluarga. Kedengarannya keluarganya sudah tidak akrab. Ibunya tinggal di tempat lain, ayahnya di tempat lain. Adik2nya pun entah apa cerita. Dan menurut rakan saya, rakan lelaki tersebut juga sudah tidak semesra dahulu. Bila bertemu dengan orang, dia sentiasa mengelak. Kadang-kadang, rakan perempuan saya ni pun takut hendak menegur isterinya. Ialah, takut tersalah tegur, lain pula jadinya.

Bila mendengar masalah yang pernah menimpanya, saya rasa sungguh-sungguh kasihan. Dahulunya dia seorang pelajar yang baik, pintar, punya wajah yg menarik (sbb ada seorang rakan saya pernah minat dgn dia dahulu, hehehe...) & punya ramai kawan. Tapi, oleh kerana hawa nafsu & bisikan syaitan kadangkala membuatkan anak adam tertewas, maka dia serta keluarga turut menjadi salah seorang mangsanya.

Apa yang saya harap & doakan, moga rakan lelaki saya ini sentiasa tabah, kuat semangat dan Allah sentiasa melindunginya. Moga dia sabar menjalani kehidupan di dunia ini.... Amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...