Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Selasa, 1 September 2009

Finished Bohemian


Semalam akhirnya saya settle juga membaca buku Bohemian karya Imaen. Well, the book is interesting. Jalan ceritanya menarik.
Segala macam isu dunia, politik, hiburan, alam sekitar, agama dan nilai-nilai murni ada diserapkan dalam novel ini. Secara tidak langsung ianya memberikan kita ilmu yang dapat dikongsikan dan diaplikasikan (especially bab agama yer). Lawak yang selamba dalam novel ini memang mencuit hati saya. Sebagai contoh peribahasa baru 'bagai julap dengan tandas'.
Bukan itu sahaja, kita sebagai manusia biasa memang selalunya melihat kepada luaran dan meterialistik tetapi kita terlupa bahawa apa yang ada di dalam hati dan pemikiran manusia itulah yang harus kita selidiki dan terjemahkan. Bagi saya meterialistik itu ada pentingnya tapi peratusan yang perlu diambil hanyalah sedikit. Ini kerana jika kita terlalu menuntut untuk mencari kebendaan semata-mata sehingga sanggup mengenepikan agama dan hak orang lain, maka, sudah pasti kita akan terjerumus ke ruang lingkup yang akan membinasakan kita dan orang yang kita sayangi.
So, for this novel, I give 4 stars coz there are so many information that we can gain in this novel. Maklumat yang betul2 bagus tau...

4 ulasan:

  1. waa novel terbaru ker?

    BalasPadam
  2. Membaca amalan mulia. Terapkanlah nilai suka membaca dlm jiwa anak2 kita. Dan kita jugak, hiks!

    BalasPadam
  3. kf: ha'ah. novel terbaru yang saya beli. hehehe...

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...