Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Selasa, 20 September 2011

Sedihnya hati...

Hari ni mood saya tidak begitu baik. Panggilan telefon yang mendesak saya membuat sesuatu yang tidak suka bermula kembali. Sudah saya terangkan yang saya tak mahu dan saya suka apa yang saya lakukan sekarang ini, tapi masih tidak mahu memahami.

Mana perginya hati yang lembut itu? Mana perginya sikap yang perlu menyokong perkara baik yang saya lakukan? Malukah dengan apa yang saya lakukan sekarang ini? Tidak glemerkah apa yang saya kerjakan sekarang ini? Apabila saya sudah redha dan suka apa yang Allah lorongkan pada saya mengapa masih ada sangsi?


Hati saya sekarang ini seumpama seperti daun-daun yang gugur dalam gambar di atas. Ianya berguguran tatkala mendengar saranan yang sudah hampir setahun lebih saya tidak dengar. Saranan yang membuatkan hati saya walang, geram, marah dan macam-macam lagi bercampur gaul. Dah macam rojak aje.

Ya Allah, pandulah aku ya Allah. Lembutkanlah hati 'dia' untuk memahami. Setelah 5 tahun lalu saya menuruti kehendak'nya' yang menjerat saya, masakan sekali lagi hendak dituruti. Saya takut ia akan berlaku sekali lagi. Kesan yang hampir serupa. Tolonglah hambamu ini ya Allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...