Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Selasa, 13 September 2011

Drama Keimanan Cinta sweet sangat...

Sejak minggu lepas saya dah terperasan gazet iklan drama Keimanan Cinta ni. Saya suka tengok gazet dia first sebab lagu Afghan yang bertajuk Padamu Ku Bersujud. Second, saya tengok cerita dia macam okey. Dan hari Ahad baru ni, saya uploadlah gambar-gambar novel untuk blog belidiskaun, dan akhirnya bila saya upload gambar ni saya terperasan sinopsisnya. 'Eh, kenapa macam sama aje watak cerita ni dengan cerita baru kat tv tu?'

Bila gazet iklan kat tv dimainkan sekali lagi saya teliti. Sah. Memang cerita yang sama. Dan nasib saya baik sebab saya dapat gak tengok ceritanya (walaupun tak dari awal). Setelah beberapa ketika menonton, conclusionnya saya suka cerita ni. Sweet... Lakonan mereka pun tak terlalu kaku.


Bila saya tonton dengan hubby tadi, hubby saya memang saje aje. Ada aje yang tak kena ayat-ayat pelakon tu. Mana taknya, saya akui apa yang hubby kata tu betul, cuma pada saya ketika ini, saya nak tengok cerita tu sebab suka dan saya anggap itu adalah kelemahan biasa bagi mana2 drama atau filem (logiknyalah takkan semua pelakon tu nak ikut apa yg tertulis kat dlm buku kan. mesti penulis skrip dah olah punya).

Geram punya pasal sebab hubby asyik usik aje, saya tekup mulut dia kejap. Mana taknya, saya nak dengar pelaokn bercakap. dia pun nak bercakap. Alihnya saya tak dengar bijik butir orang tu berkata. Hehehehe...

Nampak gayanya lepas ni, bertambahlah koleksi buku yang saya dok senarai nak baca (apa2 pun kena ikut bajet).

To all people out there, jangan lupa tonton. Bagi saya cerita ni agak Islamik (dah mmg buku Galeri Ilmu, mestilah islamik kan), sweet dan buat saya tak sabar untuk menontonnya pada minggu-minggu akan datang. Plus, lagu tema cerita ni pun sedap. :)

Ni lah novel bagi drama Keimanan Cinta ni. Jangan lupa dapatkannya ya di Belidiskaun...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...