Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Ahad, 21 Mac 2010

Pesta Buku A/bangsa KL yang meriah. Mak Ai!

Terasa lagi kaki ni lenguh-lenguh & tangan ni sakit-sakit menjinjit beg-beg plastik berisi buku. Nasib baik pergi dengan hubby, kalau pegi sorang alamatnya, saya bawak beg galas le.

Sampai di pesta buku dalam jam 10.30 pagi. Itupun nasib baik parking dekat area Pusrawi so senang sikit nak berjalan ke ruang seberang sungai PWTC. Masuk-masuk Dewan Tun Razak dua tu aje dah nampak booth PTS, berhadapan pula dengan booth Karnadya. Ramainya orang membeli belah dah time ni...


Terus ke booth KD dan cari Nadiah. Settlekan diri dulu di KD n borak-borak dengan Kak Aina, Kak Mimie dan sempat juga berkenalan dan beramah mesra dengan Busu Najib, Hasif Hamsyari dan juga Laura Caldwell dr US. Beberapa buku dia ada diterjemahkan ke dalam bahasa melayu under KD seperti Malam yang indah, Bukan cinta glamor & Cuti-cuti cinta. She's really friendly dan hubby saya suka aje borak dengan dia.


Aina Emir (my mum favourite writer) n Hasif Hamsyari (youngest writer in KD)


Laura Caldwell dan Mimie Afinie

Lebih kurang setengah jam di KD, saya dan hubby memulakan operasi meronda dan membeli-belah (exactly hubby dah borong 2 buku dulu).


Gambar atas: Saya dan Anita Aruszi (just happy to read her novel. A good writer). Gambar tengah & bawah: Norhayati Berahim dengan buah hati pengarang jantungnya, Teta (selalu baca blog Kak Yati pasal Teta dan hari tu, live in person saya dan hubby jumpa dia yang comel). Dan yang kelakarnya, hubby boleh kata, "muka budak dalam buku Teta balik Turki ni macam muka anak Norhayati Berahim lah. Saya sengihlah dan bagi tau yang tu memang pun gambar Teta. hehehe...)

Setelah penat membuat senaman kaki, tangan dan mulut di pesta buku, akhirnya kami berdua makan-makan pula di McDonald kat Ampang (coz lepas pesta buku nak ke rumah mama & abah kejap)

Koleksi-koleksi buku-buku dan cenderahati dari pesta buku Kuala Lumpur. Itupun nasib baik dah bagi 4 buah buku yang diorder oleh adik kalau tak mesti masuk gambar ni juga. Hahaha...

2 ulasan:

  1. MAKAN MC D?????????? ISRAEL TUUUU

    BalasPadam
  2. Aisyah r.ha. berkata: "Sesungguhnya Nabi s.a.w. membeli makanan daripada Yahudi dgn pembayaran secara bertangguh & mencagarkan baju besi Baginda s.a.w." (Riwayat al-Bukhari, no. 2326, 2/841)

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...