Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Ahad, 23 Ogos 2009

Bookfest 2009 di KLCC

Hari ni saya balik ke rumah ibubapa saya di Ampang. Selepas meletak beg pakaian dan laptop di rumah (coz laptop hubby saya pernah kena curi dlm kereta), kami berdua menuju ke KLCC. Alhamdulillah, jalanraya tak begitu sesak hari ni.

Sampai di sana terus sahaja kami ke KL Convention Centre. Bila naik tangga untuk ke pintu masuk, kami lihat sudah ada orang beratur. Nasib baik saya buka laman web RAM FC pagi tadi so tahulah kenapanya kena beratur.

Pemeriksaan Influenza H1N1 di pintu masuk. Siapa yang ok dan tak demam, dia letak sticker warna putih kat lengan baju kita.

Sebelum masuk kena bayar 2 ringgitlah dulu untuk tiket. Lepas dah beli tiket, kami berdua terus ke Hall 4 & 5 yang menempatkan buku-buku dari Malaysia dan Inggeris. Kalau Hall 1, 2 dan 3 tu untuk buku-buku dari negara China, Taiwan dan Hongkong jadi dah surenya saya tak pergi sebab memang tak tau baca tulisan cina pun. Orang tak berapa ramailah macam Pesta Buku PWTC. Kira mudah lagilah mencelah-celah.

Kalau diikutkan semua buku, stationaries, CD dan macam-macam lagi barangan ada diskaun. Minimum diskaun 15% dan maksimum 50%. Ada banyak betul buku-buku cerita yang menarik boleh didapati. Namun, untuk beli banyak tak dapatlah coz tak lama lagi bulan Ramadhan, dah tentunya banyak duit diperlukan untuk beraya. Window shopping ajelah yang banyak. Ronda punya ronda, akhirnya saya dah nampak apa yang saya nak beli. Laju aje tangan mencapai buku Satu Janji dan Aku Bukan Billy Milligan. Hubby saya ajelah terkilan sikit sebab dia ingat nak beli buku ADAM (Aku Darah Anak Melayu) tapi takde stok.

Jalan-jalan kat sini kejap aje. Ruang pun tak besar macam PWTC jadi 1 jam aje kami kat sana. Lepas habis berjalan, terus ke KLCC untuk bersolat dan kemudian ke Cold Storage untuk beli bahan masakan untuk esok. Kiranya kalau saya nak bagi rating, pesta buku ni dapat 3 bintang ajelah.

Ini ajelah yang saya dan hubby beli masa kat sana. Pen dalam kotak tu hadiah harijadi untuk ayah saya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...