Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Khamis, 6 Ogos 2009

Hijab Sang Pencinta yang indah


Alhamdulillah, akhirnya dapat juga saya menamatkan pembacaan buku trilogi RAM 'Bagaikan Puteri' iaitu Hijab Sang Pencinta. Novel ini memang menarik (termasuk juga dgn yg dua lagi). Banyak pengajaran dan ilmu agama dapat dikongsikan dengan pembaca.


Trilogi ini secara tidak langsung mengajar kita untuk mentauhidkan Allah, mempercayai sesungguhnya bahawa hanya pada Allah terletaknya pengharapan kita dan bukannya kepada sebarang makhluk lain mahupun manusia. Novel trilogi ini juga telah memberi impak yang besar kepada diri saya (hanya Allah sahaja yg mengetahui). Bagi saya, ini adalah antara novel terbaik yang pernah saya baca. Harap-harap selepas ini RAM dapat menghasilkan novel yang baik seperti ini juga. Perkongsian ilmu itu bukan sahaja membuka minda tetapi juga mendekatkan kita pada yang Esa.

MATI ITU PASTI, HIDUP INSYA-ALLAH.


p/s: walaupun endingnya tidak seperti yg saya harapkan namun suami saya pula menyatakan itulah cara terbaik dlm menamatkan watak tersebut. Kalau tidak pasti sejarah Melaka tidak akan sama. Dalam hati berkata 'betul juga'. Hehehe...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...