Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Rabu, 20 Julai 2011

Kek Coklat "mimpi2" dan Puding Pandan @ Berlumut

Alhamdulillah... akhirnya dapat gak saya buat kek coklat yg diidam-idamkan...

Lepas aje amik stok buku2 kat Jemari Seni dan beli air ubat mak, saya ke kedai kek Yummy's. Beli le barang2 nak buat ke apa yang patut. Lepas tu, sebelum ke Bangi lagi, tiba2 pulak terbayang kat kepala, puding lumut yang kakak ipar saya pernah buat dulu. Sedapnya...

Apalagi, lepas google barang2 & cara nak buat dia, saya carik sekalilah bahan2 dia kat kedai barang kek ni. Dan oleh kerana sekarang ni orang dok sibuk buat sample kuih raya, makanya, telur kat 2 kedai kek di Bangi takde. Sudahnya beli kat Nilai gak...

Pukul 2.45 aje, lepas makan tengah hari (tengah hari ke time tu, hehehe...), maka, mulalah operasi membuat kek coklat 'mimpi2', dan puding pandan. Atas pertolongan anak sedara sorang ni (tolong ratakan topping kek dan tabur chocolate rice), maka, siaplah kek coklat 'mimpi2' saya... :)

Puding pandan @ lumut ni, oleh kerana first time buat, makanya risau2 skit gitu. hehehe...
Masa lepas setengah jam taruk dalam bekas tupperware, saya tekan le skit. "Aik? Lembik lagi? Ish, tak jadi ke?" Hati dah rasa tak enak. "Takpe, kita letak dlm peti ais. Mana tau keras jap lagi." Ayat2 menyedapkan hati.
Dan Alhamdulillah, puding @ agar2 ni keras gak akhirnya. Tersenyum senang saya masa memotongnya. Tapi bila rasa, mcm ada kekurangan. Kurang manis. Hmmm... nampaknya lain kali kena lebihkan sikit gula, baru 'kaw'. Apa2 pun tetap sedap, lagi2 dimakan time sejuk. Marvelousss...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...