Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Selasa, 11 Ogos 2009

Finished Hatiku di Harajuku


Saya dah habis baca buku ni malam Ahad yang lalu. Ambil masa kira-kira enam hari coz banyak kerja perlu dibereskan. Ceritanya menarik cuma ada beberapa sedikit persoalan yang tidak dijawab oleh penulis dengan baik. Sebagai contoh, kenapa tiba-tiba Risham memilih nama Ryu-Watanabe, bagaimana dia tercampak ke bumi Jepun, bagaimana tiba-tiba dia boleh insaf dan banyak lagilah persolannya.

Sememangnya saya suka cerita yang happy ending kerana tak nak membebankan fikiran banyak sangat tetapi sad ending dalam cerita ini memang berbalaoi buat Sabrina. Bagi saya, jika kita sayangi dan mencintai seseorang itu, kita tidak patut menerima perkara-perkara negatif dengan begitu mudah. Sikap prasangka yang berlebihan tanpa diselidiki kebenarannya akan memudaratkan diri sendiri. at the end, diri sendiri yang akan rugi.

By the way, setelah membaca trilogi Bagaikan Puteri, saya rasa novel ini ada kekurangannya sedikit. Namun begitu, apa pun ianya masih boleh diperbaiki dengan cerita yang lebih menarik dan ada 'umph' pada masa akan datang (saya percaya RAM boleh).

2 ulasan:

  1. bagaikan puteri mmg best ..yg ini saya masih blm bce lagi..!!!

    BalasPadam
  2. kf, kalau bagaikan puteri saya beri 5 bintang tapi yg ini saya bagi 3 stengah bintang aje. ada beberapa jalan cerita yg mengundang persoalan

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...