Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Rabu, 2 Mei 2012

Pesta Buku A/bangsa 2012 & ngetest resipi...

Pesta Buku Antarabangsa KL (PBAKL) sedang rancak berlangsung sekarang ini di PWTC. Minggu yang ditunggu-tunggu oleh setiap penggemar buku & penerbit buku. Saya yang dari kecil memang sering dibawa keluarga ke pesta buku ini, rasa bagai happy sesangat bila berada di dalam lautan manusia penggemar buku ini (walaupun rasa nak pengsan bila dah terlampau bersesak2). Sharing the same interest.

Kali ini, atas jemputan pihak JS Adiwarna, saya menghadiri slot saya bersama pembaca pada hari Ahad lepas. Alhamdulillah, dapat juga saya berjumpa dengan pembaca cilik yang sudi membeli karya saya. Dan yang paling saya dan rakan penulis saya pada hari itu, Umiamira, agak terharu bilamana ada seorang dua pembeli yang membeli buku2 karya kami untuk dihadiahkan kepada adik2 mereka. Mereka sungguh prihatin dan hati mereka penuh dengan rasa kasih sayang.

Ini antara salah seorang pembaca cilik yang memilih buku 'Resipi Nenek' untuk dibaca nanti. 

Settle aje slot saya hari itu, saya, hubby dan anak sedara kami singgah jap ke booth NB Kara. Apa lagi, aktiviti mengambil stok buku baru Kak Yati dan beli buku resipi baru dia dan rakan2nyalah. 

Setahun sekali aje saya amik gambar dengan penulis pujaan hati saya ni. Bak kata kak NB, "Kau ni, selalu jumpa pun nak amik gambar gak?" Mesti.... sesekali le katakan... hehehe...

Selesai aktiviti mengambil stok buku2 dengan beberapa orang penerbit (masa slot saya tu, saya mintak tolong en. hubby ambilkan stok. Manalah tahu kot2 le terabis awal buku yg customer order, susah den nanti), kami pun tak duduk lama kat situ. Balik Nilai awal sebab malamnya ada aktiviti makan2 dengan keluarga. Saya dan hubby dah cadang2 nak ke PBAKL sekali lagi sebab buku2 kami tak sempat nak beli. Itu pun en. hubby hanya sempat belikan buku bini dia ni seketul aje.

Dan hari ni, saya dah ngetest salah satu resipi dalam buku resipi Kak Yati dan rakan2. Kuih Kaswi Abang oleh Kusyi Hirdan. Dah lama saya teringin nak buat kuih ni tapi ada aje halangan. Dan Alhamdulillah, rezeki saya hari ini Allah beri. Kuih kaswi yang pertama kali saya buat menjadi. Suka suka. Sedap pulak tu (ikut tekak saya, sedaplah). 

Inilah Kuih Kaswi Abang yang saya ngetest tu. Nampak cam comel kan. Hahahaha... 

Kalau pembaca semua nak resipi kuih ni dan macam2 lagi masakan lain, beli aje buku di bawah ni. InsyaAllah sama-samalah kita cuba resipi baru dan selera baru yang rasa2nya boleh masuk dek tekak kita. :)

Cuba jangan tak cuba ya....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...