Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Selasa, 20 Jun 2017

Biskut Cornflakes untuk raya


Assalammualaikum & Salam Sejahtera.

Bila raya semakin hampir ni, mata mula dok terpandang member-member kat IG buat kuih raya. Aduh... nampak enak tapi saya bukan rajin bab buat kuih raya ni. Bila masa bujang dulu, rajin le tolong mama yang memang buat kerahan tenaga semua anak-anak dara dia untuk buat kuih raya. Bukan 2-3 jenis kuih tapi adakala sampai 6 jenis kami kena siapkan dalam sehari. Pengsan kau bila sampai waktu asar tu... Tapi, itulah masa yang seronok buat kami semua kerana macam-macam cerita keluar, aktiviti sakat-menyakat berlaku sampaikan abah yang dok depan pun asyik berkali-kali ke dapur bila anak-anak daranya ketawa tak hingat dunia... Memories remains forever kan... :)

So, ntah apa angin saya, tetiba ter'rajin' buat kuih raya kali ni. Dan work force saya dah tentulah encik hubby. Harapkan anak-anak sedara kecil datang, semuanya buat taik mata. Bertabahlah acik dia ni...

Biskut cornflakes ni memang simple dan cepat siap. Within 1 hour dah settle. Senang hati k...
Saya ambil resipi ni di web Aziekitchen (TQ sebab share) :)

Jom cuba. Kot le anda pun ter'rajin' macam saya.

Bahan-bahan:
1. 4 cawan cornflakes, diramas sedikit
2. 1/4 butter
3. 1/4 madu
4. Paper cup pilihan
5. Loyang untuk membakar

Penyediaan:
1. Letak cornflakes dlm bekas besar dan ramas sedikit. Ketepikan
2. Cairkan butter & madu dalam kuali pada api kecil dan kacau sehingga cair. Kemudian masukkan dalam bekas berisi cornflakes. Kacau
3. Sudukan sedikit demi sedikit cornflakes madu ke dalam paper cup dan masak di dalam oven pada suhu 160° selama 10-15 minit. Siap.


Happy cooking

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...