Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Selasa, 28 Februari 2012

Sticky candy dan binokular 10x50 dah dapat

Alhamdulillah, akhirnya dapat juga saya kedua-dua benda ni. Sticky candy n binokular semalam. Suka sangat...


Sticky candy ni saya tahu dah ada kat Malaysia bila baca entry kak Norhayati Berahim. Bila tengok aje gambar kat blog dia tu, terus saya teringat kawan saya yang pernah tunjukkan saya gula-gula ni masa dia belajar di Australia dulu. Comel sungguhlah masa member saya tu tunjuk. Tapi masa tu cuma dapat tengok ajelah, tak dapat merasa. Dan... rezeki kita siapa tahu. After 6 years, baru saya dapat merasa. Hehehe... suka suka.. Ops! Alhamdulillah... terus saya ajak hubby pi Pavilion untuk beli sticky candy ni...

Ada macam2 perisa dan corak sticky candy ni. Kalau mix rock (campur2 candynya), 1 botol tu RM19.90. Macam gambar kat bawah ni. 

Kalau 1 perisa aje, RM14.50. Dan kalau ada tulis perkataan kat tengahnya, RM16.90. Macam tulis I Love You kat bawah ni. Siapa yang bercadang nak request untuk perkahwinan pun boleh. Contohnya letak nama Linda & Hafiz. Tapi, bab harga makcik tak tau. Tapi sendiri mau agak ler... :)
Lepas dah beli sticky candy ni, kami terus ke PS @ Petaling Street. Rasanya last sekali saya ke PS dengan hubby masa kami bertunang. Fuh! Lama giler tu. Kami pun memanjangkan leher mencari binokular yang dikhabarkan oleh kawan kami dan budak astromas (pergi ke uptown Cheras, binokularnya saiz kecil aje). 
Jenguk punya jenguk, jumpa gak akhirnya. 

First kedai yang kami pergi, tak mahu langsung turunkan harga. Pujuk le macam mana pun, bos dia keras hati. Last skali saya buat decision untuk tengok kedai lain dulu. Nasib baik... kedai no. 2 yg kami pergi dapat gak bagi harga murah RM105 (murah 15 ringgit aje tapi murah le sebab dapat kurang dari kedai 1st). Pekerja dia pun layan aje kerenah kami sebab dia agak kami memang akan beli sebab harga dah dibagi murah. Setelah mencari dan mengetest, akhirnya kami capai binokular 10x50mm. Yes... sronok...

Aktiviti mengintai langit malam hanya dapat kami buat hari ni. Semalam hujan dari petang sampai ke malam. Memang dah sah nampak awan aje. Teruja betul saya, hubby, my sis n friend dan mama. Semua pakat-pakat ngetest. Mula-mula tak nampak, dah fokus demi fokus, baru nampak bintang tu berkedip-kedip. My mama aje tak dapat tengok. Puas ditilik, dipandang, ditukar arah, tanggal spek, pun tak nampak jugak. Last skali, dia masuk rumah, sambung tengok cerita Ustaz Don. Hehehe... takpe, lain kali mesti boleh nampak...

Dan kali kedua saya dan hubby mengintai langit jam 11.15. Dan rezeki kami juga, ada kawan di FB maklumkan boleh guna google sky map untuk tahu bintang dan segala macam kordinat isi langit kat web tu. Pantas hubby download ke Gnote dia. Dan dia makin excited meneropong ke dada langit. Saya lagi le excited bila dapat skodeng planet Marikh. Merah. Berbanding bintang lain yang berwarna putih dan biru.


InsyaAllah, saya dan hubby akan super rajin dalam masa seminggu dua ini untuk mengintai langit. Yihuuuu... seronok dapat lihat kecantikan alam ciptaan Allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...