Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Selasa, 21 Februari 2012

Fall in love with another korean drama... Take care of us, Captain


Another korean drama yang buat saya dah 2 malam tidur lewat... Take care of us, Captain.

Mulanya masa member suggest cerita ni, saya dah perasan iklannya kat channel 393. Tapi saya layan dulu cerita lain kat dramacrazy.net. Hari Ahad lepas, lepas balik dari makan kat luar dengan hubby, saya bukak le kejap channel cerita korea kat tv. Skali cerita ni keluar. Saya layan lah kejap. Dan, dari kejap jadi sampai habis cerita saya tonton. Ish ish ish.... Dan seterusnya, malam tu jugak saya bukak laptop dan cari cerita ni kat dramacrazy. Hahahaha..... suka suka suka, cerita ni dah ada dan dah sampai episod 14 (kat Malaysia baru episod 5). Dan apa lagi, marathon le saya dari Ahad, Isnin dan sampai le har ni. Baru aje settle episod barunya tadi. hehehehe....

Bagaimana saya nak describe kebagusan cerita ni.... 1st, tentulah saya nak tahu ending hero n heroin. 2nd, cara mereka handle dan mengajar orang bawahan dan rakan sekerja, buat saya terfikir, 'betul jugak cara ni. Jarang kita applykannya.' 3rd, tentunya watak hero yang nampak matang dan berkarisma (kalau encik hubby tau, mesti dia gelakkan bini dia, tapiii... malam tadi saya dah heret dia kejap tgk cerita ni dan dia pun nampak mcm suka). 4th nya, ada banyak ilmu penerbangan yang saya belajar dari cerita ni. At least, tahu le mcm mana nak beza captain dgn co-pilot kan... Hahaha...

Bila tengok cerita ni, tak sabar-sabar saya nak tahu bagaimana mereka bercinta. Ialah, dua-dua keras kepala. Dapat pulak encik hero ni egonya bukan main lagi... Haishhhh... Geram aje makcik nengoknyer...

Anyway, i'm waiting for the new episode every week. Hope ia akan membuatkan makcik suka macam cerita2 korea lain yg dah makcik tonton (tapi still tak blh lawan Winter Sonata dgn My beautiful)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...