Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Jumaat, 4 November 2011

Jom makan aiskrim dgn sos pitaberi@buah naga

Kali ni saya nak kongsi resipi simple yg saya ciluk di web mat gebu @ tiffinbiru.

Punyalah berhari-hari saya carik buah naga ni dan Alhamdulillah terjumpa gak kat Carrefour Ampang. Terus rembat 2 biji sekaligus (tamak sungguh). Hehehe...

Jom saya kongsikan resipi mudah utk buah sos pitaberi ni. Bab aiskrim tu, beli ajelah yg berkenan di hati ya.

Bahan2nya:
1. Buah naga 1 biji
2. Setengah tin susu cair
3. Satu sudu besar gula (kalau tawar, tambah le sikit lagi)
4. Air sedikit (jika sos tu nampak pekat)

Cara2nya:
1. Kupas kulit buah pitaberi tu dan potong buah ikut suka. Agar mudah masuk dlm blender.
2. Lepas dah masuk buah dlm blender, masukkan susu cair & gula serta air sedikit. Air jangan banyak takut cair sangatlah pulak. Then, blend sampai rasa2 gula dah hancur.
3. Kemudian, apa lagi tuang le ke atas aiskrim yg dan standby kat dlm mangkuk (oleh kerana rumah parents takde cawan utk aiskrim, saya letak dlm mangkuk aje. kih kih kih...).

OK semua, jangan lupa try. Lagi2 time makan depan tv atau dessert utk tetamu yg datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...