Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Isnin, 23 Mei 2011

Terapi badan buat hubby & Al-Fatihah buat anak2 yatim Al-Takwa

Hubby saya ni aktiviti sukan dia senang aje. Berjoging. Benda2 lain memang dia tak berapa sangat. Dulu masa kurus, minat juga dia pada badminton tapi sejak badan dan naik dan ada masalah sakit belakang sekarang ni, joging dan jalan2 sekitar taman aje aktiviti riadah yang dia suka.

Oleh kerana kami tidur di rumah keluarga saya di Ampang, awal2 lagi hubby saya dah ajak pi Taman Tasik Ampang Hilir untuk beriadah. Pagi2 lagi dah ajak saya ke sana. Saya pulak yang tak bawak kasut, alih2 pinjam aje selipar kawan adik saya yang tinggal di rumah. Ialah, takkan nak jalan2 di taman pakai sandle. mau orang pandang saya sandle saya pastu pandang muka saya. :P
Dia sibuk pakai kasut, saya pula sibuk ambik gambar. Orang pakai seliparlah katakan. Hehehe...
Cantik kawasan lombong ni lepas dinaikkan menjadi taman tasik.
Tapi kali ni kami sempat riadah kejap aje sebab sampai separuh tasik, gerimis dah turun. Saya pun lepak le kat pondok yang disediakan, hubby pulak meneruskan le larian jogingnya. Tak sampai 3 minit hujan dan mula turun. Semakin lama semakin lebat. Masa ni makin bertambah le prang yang dok berteduh. Bila dah ada di kawasan tasik dan pemandangan hijau berlatar belakangkan hujan yang turun, hati rasa senang. Bukan mudah nak dapat feeling macam ni tau...
Dan masa ini minda saya teringat pada anak2 yatim Al-Takwa, Hulu Langat yang terlibat dalam tragedi tanah runtuh semalam. Hati rasa sebak mengenangkan mereka. Sebab pada hari yang sama pada waktu pagi, saya & hubby pergi menziarahi rumah anak2 yatim di Dengkil. Terbayang-bayang saya akan anak2 kecil yang sedang sibuk menyapu mentega pada roti untuk dibuat barbeku di rumah tersebut.
Rumah yang telah dihempap tanah runtuh.
Gambar anak-anak yatim yang sempat diambil sebelum tragedi. Pilu rasa hati bila terbayang anak-anak kecil ini sudah pergi dahulu menghadap Ilahi...

Ya Allah, aku memohon padaMU agar kau ampunkanlah dosa anak2 kecil dan penjaga mereka yang telah pergi itu. Dan tempatkanlah mereka di syurgaMU... Aminnn...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...