Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Khamis, 29 Julai 2010

Aizdean - half lyric of mou ichido (one more time)

Dulu masa belajar, ada juga saya dengar lagu-lagu Jepun macam Utada Hikaru. Ada juga member-member yang beli album mereka. Saya dah tentu tumpag dengar sekaki plus download kat mp3. Tapi sejak dah tamat belajar ni, kepekaan nak dengar lagu-lagu mereka cam dah kurang. Tapi, sekarang ni termeningkatlah balik... ini kerana alkisahnya...

Sambil menunggu satey dan kuew tiaw malam sabtu lalu, kedai makan tersebut menayangkan rancangan Majalah 3. Mula-mula tentang penjara pudu yang dirobohkan (ntah apa yg tinggal kenangan kat Malaysia lepas ni tak tau lah). Pastu muncul pula cerita tentang seorang budak lelaki. Saya tanya kat hubby, sape pulak budak ni? Tak kenal pun. Ini kerana suasana kat kedai makan tu sedikit bingit, so tak dapat tangkap apa yang dikatakan oleh pengacara.

Akhir sekali, baru kami tahu rupa-rupanya dia penyanyi yang berasal dari Malaysia berjaya menerbitkan album di negara matahari terbit. Hebat kurniaan Allah pada hambanya ini. Itu yang saya terfikir.

Nak try gak dengar lagu dia di kedai tersebut tapi alahai... sayup-sayup aje dengar suaranya. Dan oleh kerana saya bersemangat nak dengar lagi, tu yang carik kat youtube. Pencarian saya itu berhasil tetapi alahai... separuh aje video klip dia kat situ. Rupa-rupanya baru saya tahu yang kat sana mereka ada isu copyright.


Dari video klip ke interview dia di youtube saya tengok. He speak Japenese so fluently. Gaya pun dah macam orang sana je. So, setelah digodek-godek internet ni, dapatlah saya senikata lagunya yang separuh tu... mai le layan...

Mou Ichido (One More Time)

Sayonara wo iwanai mama ni
Kimi to nido to aenakunatta
Ano toki kimi to isshoni ireba
Nanikaga kawattakana

Totsuzen sugite wakaranakute
Namidasae mo detekonakattanda
Bokuniwa kimi shika inakattanoni
Kimiwa doudattandarou

aaa... namidaga
Imasara detekurunante

Mou ichido
Kimi ni aitaiyo... kurushikunaruyo
Kanaunonara... boku wa kimi dake wo
Mamorikattayo
Kimi sae ireba
Boku wa nanimo iranai
Just one more time

p/s: una, kau blh translate tak lirik ni...?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...