Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Ahad, 25 April 2010

Movie When in Rome yang mampu pecahkan tawa

Semalam, saya dan hubby jalan2 di Alamanda. Pada awalnya kami cadang nak nonton When in Rome pukul 12.30 t/hari. Tapi oleh kerana ada beberapa masalah yang tak dapat dielakkan, kami nonton jam 4.30 petang (janji dapat nengok gak kan).

Mula-mula masa beli tiket, tengok kedudukan seat macam tak ramai orang nak nonton pukul 4.30 tapi bila masuk panggung aje, mak ai, dah sampai ke depan rupanya.. (tinggal 3 row aje nak betul2 depan sekali). Masa ajak hubby pi nonton, member di FB yang dah nengok cerita ni kata cerita ni memang lawak + romantic comedy. Apa lagi, tu lah persepsi saya masa nampak ramai budak-budak muda n couple ramai-ramai masuk panggung.
Dan, akhirnya bila tayangan bermula, beberapa minit aje kami dah start ketawa. And the laughing go on and on every five minutes. Remaja-remaja lelaki yang datang berkumpulan and duduk depan seat saya pun pecah perut gelak dalam panggung tu. Siapa sangka, cerita dia memang lawak. Dan siapa juga sangka lelaki cerita Transformers, Josh Duhamel (alah, yang jadi askar dalam transformer 1 tu) mmg ok giler bila jadi hero filem.
Kalau ikutkan memang banyak slot kelakar dalam cerita ni, tapi antara banyak-banyak tu, dua yang paling saya ingat. First, masa Josh Duhamel n Kristen Bell makan dalam gelap kat satu restoran (restoran ni ada dlm cerita CSI) and second masa Kristen Bell and all the four guys yang kena magical spell masuk dalam kereta kecik. Memang horible giler satu panggung ketawa.
Anyway, i give 5 stars untuk cerita ni. Harap-harap dapat nonton lagi kat astro...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...