Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Khamis, 15 Mac 2018

Spy Cinta Dari Chantilly yang sangat best


Assalammualaikum & Salam Sejahtera.

Alhamdulillah, saya selesai baca novel Mazni Aznita @ Anita Aruszi yang baru. Buku yang pada pendapat saya sangat bagus dan saya berikan 5 bintang.

Sejak akhir-akhir ni, memang saya kadang-kadang aje membaca novel. Mungkin kerana faktor usia dan mungkin juga kerana saya terlalu memilih dalam membaca. Saya memilih kerana sekarang ini jarang-jarang ada novel yang mampu membuatkan saya membaca word by word, line by line. Selalunya ada beberapa muka surat akan saya forward kerana penceritaan yang meleret & tak masuk ke dalam jiwa (jika anda kaki novel atau ulat buku yang dah baca beratus buku, anda akan faham).

Kenapa saya berikan buku ni bintang yang banyak?
For sure jalan ceritanya yang bagus, penyampaian yang tak meleret, teka-teki yang membuatkan kita sentiasa berfikir apa akan berlaku lepas ni dan lepas ni dan lepas ni. Dan padahnya, dari start naik komuter di KL sentral sampai ke Nilai, habis beberapa bab saya baca meskipun kepala pening. Dan separuh buku habis dibaca sehingga tengah malam semalam.

Hero yang mempunyai 2 identiti ini sangat unik. Dan heroin yang nampak polos tapi keras kepala ini amat sesuai digandingkan. Mikey Mikhail & Suri Imani memang sangat secocok. Perkenalan mereka yang sangat tak dijangka dan pertemuan kembali yang 'agak cute tapi kasar' sangat menarik minat saya untuk terus membaca. Cara Mikey & Suri membalas antara sama lain mampu buat saya terus terbayangkan situasi tersebut dalam fikiran. Agak romantik. Agak lucu. Agak selamba.

Meskipun ada beberapa bab tertentu yang bercerita tentang Johanna Bassley & Ezekiel, saya tetiba jadi blur kejap tapi cepat dapat menangkap kisah mereka. Plot cerita ni sedikit berat dan peratus kisah cinta yang ada agak minimum tapi konflik yang berlaku memang mampu buat anda terus mengharapkan sesuatu yang lain berlaku selepas ini. And its happen.

Saya tak mahu komen banyak. Biar keterujaan ini anda terima sendiri. Dan untuk pengetahuan, saya dapat selesai baca dua kali buku ini dalam masa sehari setengah. Meskipun dan tamat membacanya, saya rasa seolah-olah tidak puas. Mahu terus menghayati kisah mereka.

Anyway, thanks to the writer for this awesome novel. Thanks to Allah who give her the idea.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...