Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Isnin, 4 Ogos 2014

Perhimpunan Aman Selamatkan Anak-anak Gaza di Dataran Merdeka

Assalammualaikum semua...

Saya, hubby dan 3 orang anak sedara telah bersama-sama dengan ribuan rakyat Malaysia dan luar negara yang lain, berhimpun di Dataran Merdeka bagi menyatakan sokongan kami kepada Palestin dan juga sebagai tanda kami sayangkan anak-anak kecil yang dibunuh, dicedera dan diseksa ketika ini. Anak-anak yang sepatutnya tidak terlibat dalam peperangan tetapi oleh kerana kejamnya Yahudi Zinonist Laknatullah, mereka terseksa sehingga kematian menjemput mereka.

Moga anak-anak Palestin yang telah meninggal, ditempatkan di dalam syurga dan bagi mereka yang kehilangan ibu bapa dan cedera, moga Allah memberi mereka kekuatan zahir dan batin dalam meneruskan kehidupan. Kami berdoa dan berharap, Palestin akan bebas dan Yahudi Zionist dan sekutu-sekutunya.
Moga kita semua juga diberi kekuatan untuk terus memboikot barangan yang dananya disalurkan kepada Israel dan sekutunya.

Moga pemimpin-pemimpin Islam bangkit dalam mempertahankan agama mereka dan tidak sekadar hanya menjadi pemerhati...

Daripada Abdullah bin Amr r.a., sesungguhnya Nabi s.a.w bersabda, " Sampaikanlah daripadaku walaupun sepotong ayat dan ceritakanlah mengenali Bani Israel. Tiada sebarang kesempitan dan dosa."
(Riwayat Al-Bukhari)

Daripada Abu Hurairah r.a., bahawasanya Rasulullah s.a.w. bersabda, "Tidaklah akan terjadi kiamat, sehingga kaum Muslimin membunuh sekalian orang Yahudi. Apabila orang Yahudi itu bersembunyi di sebalik batu dan pohon kayu, maka batu dan pohon kayu itu akan berkata: 'Hai orang Islam, inilah orang Yahudi yang ada di belakang saya. Datanglah! Dan bunuhlah dia!' Kecuali pohon Gharqad (semacam pohon yang berduri) kerana sesungguhnya pohon ini adalah daripada pohonYahudi (oleh sebab itu ia melindunginya).
(Riwayat Bukhari & Muslim)










Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...