Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Sabtu, 19 Mei 2012

5 bintang utk Sunan Musafir & Harry Potter

Rasanya memang dah bersawang dah blog ni. Payah benor nak update skang ni. Kalau ada masa pun rasa nak rehat-rehat, baring-baring, tidur-tidur, tgk cerita korea, dating, tapi... rezeki Allah siapa boleh tolak (sebab suka sangat dgn rezeki yg Allah beri ni). Dulu, masa lepas kahwin, berbulan juga saya jadi full time house wife. Hantarlah resume manapun, payah benar nak lekat. Dan Alhamdulillah, Allah tahu apa yang terbaik buat saya dan suami. Sedikit demi sedikit diberikan nikmat kerja yang kami suka (kalau diberi sedebuk karang, mau saya pengsan, hehehe...). Ish, apa yg saya melalut ni ek. Jauh benar tajuk entry dengan mukadimah ni. Hehehe...

Ok, oleh kerana saya lately agak sibuk, jadinya dalam banyak2 buku yg diborong kat Pesta Buku KL 2 minggu sudah, 2 aje baru settle baca. 1st, dah tentu 'Sunan Musafir' dan 2nd, 'Harry Potter and The Pholosopher's Stone' (buku lama gitu...).

Rezeki saya dan suami, dapat jumpa dan dapat autograf RAM untuk last buku kisah Laksamana Sunan ni. Dapat yg hard cover tuuu... :)

Pada mereka yang mengikuti perkembangan cerita trilogi Bagaikan Puteri dan sambungannya, sudah pasti setiap tahun tertunggu-tunggu ending Laksamana Sunan yang mengalahkan musuh dunia kejahatan. Dan untuk setiap buku Laksamana Sunan ni, we give 5 stars for it. Apa pun, happy ending buat Sunan, Sang Ratu dan his son. So, Haryani, kahwin ajelah dengan orang lain. Takyah ditunggu-tunggu lagi. Macam Maryam memperhambakan diri pada Allah sehingga akhir hayat. But, kesian kat abang bangsa polip tu, Saifullah, cinta tidak berbalas dan hidup keseorang sehingga akhir hayat (panjang umur dia tu..). Ya, untuk tahu lebih lanjut kenalah dapatkan buku 'Sunan Musafir' ni dalam seminggu lagi coz still dalam printing untuk soft cover. Nak lagi best, dapatkan 1 koleksi cerita Laksamana Sunan ni ya. Amat2 disarankan.

Tengok betul-betul cover buku dia. Senang nak carik kau kedai tau. Nak lagi best, boleh dapat kat Belidiskaun, http://belidiskaun.blogspot.com. Diskaun sepanjang tahunnn...


Ni lah buku kedua yang baru dihabiskan semalam. Walaupun dah bertahun filem dia, baru kali ni dapat beli. Beli yang murah. Ekekeke... 8 ringgit aje tu. Itu sebab saya beli. Cari gak yg buku keduanya, tapi dah takde.  Tinggal buku yg cover putih tu (tak nak bli even 30% discount. jimat geng jimat).

Bila baca buku Harry Potter ni dan compare dengan filem dia, rasanya dalam 1st ada yg ditambah dan ada yg dikurangkan (standard le tu kan...). But, bagi saya i love both. Berapa banyak dah agaknya makcik JK Rowling tu dapat royalti buku, filem dan barang2 Harry Potter. Huish, rezeki bedebuk debuk debuk tu...

Nampaknya, sampai sini aje celoteh saya, kita sambung lain kali ya... Love u all readers...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...