Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Khamis, 10 Jun 2010

Demam world cup dah bermula di rumah

Esok World Cup 2010 di Afrika Selatan akan bermula. Satu dunia sudah berasa bahangnya. Kaum lelaki jangan ceritalah. Dari hujung tahun lepas lagi dah start dedar-dedar.

Adik lelaki saya yang memang kaki bola, tidur bola, makan bola dok sibuk ajelah memanjang bukak channel sukan dari bulan lepas. Hubby saya bila balik Ampang syok ah sebab ada geng dia. Cuma nasib baik dia tak macam adik lelaki saya yang die heart. Sanggup tu bangun pagi mengadap tv semata-mata nak nengok live (tak kuasa I).

Kat rumah saya di Nilai ni pun dah demam world cup. Jangan katakan hubby dan saya, anak-anak sedara belah hubby yang dok dengan kami time cuti-cuti ni pun dah mula mengadap channel 804. Start petang tadi pun dah tambah banyak channel untuk bola (805, 806, 807 dll.). Skarang ni pun main PS2 pun bola aje sampai neneknya dah tak kuasa nak layan.
Anyway, kat bawah ni ada serba sedikit gambar menarik untuk dikongsikan. Saya mencilok dari web fifa. Layan...
Ni Stadium Soccer City yang bakal digunakan untuk perasmian esok. Stadium ni juga bakal digunakan untuk menyaksikan perlawanan pertama Afrika Selatan menentang Mexico. Ilham membina stadium ni datangnya dari bentuk pasu yang digunakan di Afrika.
Ni pulak negara-negara yang masuk bertanding dalam World Cup 2010. Mostly kalau nengok yang power-power ada kat Eropah. Tapi jangan lupa juga Brazil yang dah menang banyak kali dan Argentina. Tapi mana tahu, pasukan under dog yang menang pulak tahun ni kan. Wait and see.

Pasukan Afrika Selatan

VERSUS

Pasukan Mexico

Agak-agak kumpulan mana menang? Hehehe... Rasanya saya macam nak sokong pasukan tuan rumah aje. Tuan rumah lah katakan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...