Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Ahad, 10 Januari 2010

Alvin & The Chipmunks 2: The Squeakqual

Jumaat baru ni saya nonton cerita Alvin & the chipmunks 2. Puas hati dan kelakar, itu yang ada dalam hati dan minda saya. Ceritanya yang sentiasa ceria, lawak yang bersahaja dan watak-watak chipmunks yang comel especially Theodore memang buat saya dan seisi pawagam ketawa mengekeh.

Dalam pada cerita yang menarik ini, terselit juga pengajaran buat kita. Antaranya, kita jangan suka hanya mendengar cerita sebelah pihak sahaja tetapi cari maklumat dan masa untuk mendengar cerita daripada pihak yang satu lagi. Orang sekarang memang suka memanupulasikan pelbagai maklumat dan kebenaran asalkan apa yang dikatakan itu mengikut citarasanya. Dan akhirnya, kita sendiri yang akan menyesal kerana tidak periksa pada awalnya cerita yang kita dengar.

Well, untuk cerita kelakar dengan watak-watak comel ni saya bagi 5 bintang. Memang puas hati dan pastinya tiada kanak-kanak dan orang dewasa (yang minat movie ya) yang akan berganjak dari kerusi selagi cerita ini tidak habis.

1 ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...