Firman Allah: (لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة) (maksudnya: Sesungguhnya bagi kamu pada Rasulullah itu contoh yang baik).
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI

Khamis, 29 Disember 2011

... Dan Cinta Pun Tersenyum... buat saya serasa senyum sentiasa


Baru aje selamat meng'khatam'kan novel ni 1 jam setengah yang lalu...
Saya memang suka buku ke-2 yg saya baca karya Nora Ismail a.k.a Rose Harissa ni. Rasanya sama seperti membaca Wasilah Cinta Weera. Every single line kalau boleh tak nak skip. Dan bila dah start baca memang payah nak berenti (tak pasal2 jam 1.15 pagi saya tidur smlm gara2 start baca buku ni waktu petang).

Macam mana nak story ek. Buku ni, bila saya baca bab pertama sahaja membuatkan saya rasa happy, teruja dan senyum seorang. Meskipun banyak dialeg atau bahasa Indonesia di dalamnya tapi saya rasa suka untuk terus membacanya. Teringat masa zaman cerita Indonesia meletup dulu gara2 cerita 'Apa Ada Dengan Cinta'. Memang bila baca buku ni, serasa terbayang2 akan cerita Dian Sastrowardoyo & Nicholas Saputra bila mereka bercakap (walaupun tak masuk langsung filem tu dlm buku ni entah kenapa saya ingat, saya pun tak tau).

Bila Nora Ismail menggambarkan watak Ervan di dalam ni sama seperti cover novel, waduhhh... 'ganteng' sungguh heronya... hahahaha.... (mau saya kena gelak dgn hubby sbb berangan :) ).
Cara hero & heroin 'bergaduh mulut' dalam buku ni sungguh 'comel'. Watak orang ketiga yg selalunya menyakitkan hati memang juga membuatkan saya tak sabar2 nak tau balasannya (what you give, you get back tau zaman skarang ni, just lambat atau cepat aje Dia beri).

Saya tak nak 'spoil'kan mood sesiapa, my suggestion is buy or borrow this novel and you know what i'm telling is true. You won't regret it. Hopefully... :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...